Més informació [ Detall d'activitat

 
1000100511   El pregó dels infants a les Festes de Santa Eulàlia
2015-2016   Taller. Educació Primària
  
   15/10/2015 - 24/11/2015 (6 hores) de 17:30h a 19:30h
   Lloc per determinar
    (Catalunya) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
   Carrer València, 344
  
Inscripció   10/09/2015 - 27/09/2015
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta activitat és un projecte educatiu i de promoció de la participació activa de l’alumnat d’educació primària de la ciutat. Durant el mes d’octubre, l’aula serà l’espai on l’alumnat reflexionarà sobre la seva relació amb la ciutat. Amb el suport de la proposta didàctica, l’alumnat analitzarà durant dues sessions el dret i el deure a participar a la ciutat i els mecanismes de participació democràtica que té al seu abast, tot analitzant-los des de la seva mirada i interessos per desprès fer propostes per l’adequació d’aquests instruments a les seves necessitats i capacitats. Per ampliar el coneixement adquirit en la seva pròpia experiència i desenvolupar la seva consciència de ciutadania activa, l’alumnat descobrirà el paper de les institucions a la vida dels barcelonins i barcelonines i analitzarà com hi pot participar. Durant la trobada intercentres, les autoritats municipals transmetran l’encàrrec d’elaborar el Pregó de les festes de Santa Eulàlia, que posteriorment serà llegit públicament davant de les autoritats. Es treballaran diferents eixos temàtic vinclats al dret dels infants a la participació i els mecanismes de participació de que es dota l’Ajuntament per garantir l’exercici d’aquest dret a la seva c ciutadania. En funció del volum de grups/aules participants del programa, es crearan els grups de treball intercentres per treballar aquests eixos a través del treball a classe i el treballa one-line amb la resta de companys d’altres centres. Durant els mesos de novembre, desembre i gener es construirà el pregó que es llegirà el dia de Santa Eulàlia. Aquest pregó esdevindrà una obra de creació col•lectiva i representativa dels infants de Barcelona. Finalment, cada centre concretarà la feina realitzada en un producte audiovisual, centrat en el seu districte, on aterrarà els temes treballats al seu context immediat. Aquesta feina final es compartirà amb un representant del districte, que visitarà el centre per poder acostar-se als infants i fer més properes les institucions de la ciutat.
  
Objectius   -Afavorir la reflexió i facilitar recursos educatius, específics i pràctics, als docents dels diferents centres participants sobre la temàtica del programa.
-Fomentar en l’alumnat dels centres d’educació primària que participen (3r, 4t i 5è, també d’educació especial), l’interès i estima per la seva ciutat, i permetre als nois i noies compartir propòsits i coneixements, per exercir el dret ala participació, alhora que treballar la competència lingüística, la digital i la social i ciutadana.
  
Continguts   Per generar la reflexió en relació als drets individuals i col•lectius i les institucions democràtiques pròpies de la ciutat, i alhora estimular la presa de compromisos des de la perspectiva de ciutadania activa, plantegen una metodologia basada en el reconeixement dels infants com a ciutadans de ple dret, que també tenen uns deures associats. Així, se’ls convida per part de les autoritats a prendre la paraula i exposar els seus compromisos amb la ciutat per enriquir i millorar les oportunitats de construir una ciutat més cívica, compromesa i solidaria.
En aquest curs 2015-2016, es planteja que l’alumnat conegui el paper de les institucions polítiques i de participació ciutadana de Barcelona i els mecanismes i eines de que es dota la ciutat per facilitar a la ciutadania l’exercici del dret a la participació.
A través del treball dels diferents grups a l’aula, la trobada entre els diversos centres participants i un espai de comunicació virtual els infants compartiran mirades, propòsits i interessos sobre quin model de ciutat volen en el futur i de quins mecanismes i eines s’ha de dotar l’Ajuntament per facilitar el dret a la participació dels Infants, tot posant en valor la Convenció dels Drets dels Infants.
La metodologia dissenyada incideix en la convivència i la participació a la ciutat, enfocant els processos de reflexió i construcció d’opinió a través de dinàmiques que afavoreixen la corresponsabilitat i la implicació de l’alumnat en la millora del seu entorn, alhora que descobreixen el paper de les institucions i les persones que treballen per a la ciutadania.
  
Avaluació   - En funció de l’assistència, la participació i el resultat obtingut amb el treball a l’aula

  
Requisits de  certificació   Assistir al 80% de les sessions
  
E-mail   jcanoe@bcn.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   22/10/2015   1530   1930 
 Sessió 2   dijous   29/10/2015   -   - 
 Sessió 3   dijous   05/11/2015   -   - 
 Sessió 4   dijous   29/10/2015   1530   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent